AD-SOYAD: FATMA AKÇA
NUMARA:180911117
ÇOCUK GELİŞİMİ(UÖ)
ETKİNLİK
PLANI
ETKİNLİK ADI: “Toprak Altı Gözlem”
YAŞ GRUBU: 48-60 Ay
ETKİNLİK TÜRÜ: Fen ve Okuma Etkinlikleri
KAZANIM VE GÖSTERGELER:
· Bilişsel Gelişim Kazanım
Kazanım 1:Nesne/ durum/ olaya dikkatini
verir.
Göstergeleri: Dikkatini çeken nesne/ durum/ olaya
yönelik sorular sorar.
Kazanım 2: Nesne/ durum/ olayla ilgili tahminde
bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/ durum/ olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını
açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
Kazanım
3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri: Nesne/ durum/ olayı bir süre sonra
yeniden söyler.
· Dil Gelişimi Kazanım
Kazanım 2: Sesini uygun kullanır.
Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini
doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar. Konuşurken/şarkı söylerken
sesinin şiddetini ayarlar
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri: Konuşmayı başlatır. Konuşmayı
sürdürür. Sohbete katılır
Kazanım 7: Dinlediklerinin/ izlediklerinin
anlamını kavrar.
Göstergeleri: Dinlediklerini/ izlediklerini
açıklar. Dinledikleri/ izledikleri hakkında yorum yapar.
· Motor Gelişimi Kazanım
Kazanım 2: Denge hareketleri yapar.
Göstergeleri: Ağırlığını bir noktadan diğerine
aktarır. Atlama, konma ile ilgili denge hareketlerini yapar.
Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri
yapar.
Göstergeleri: Bireysel ve eşli olarak denge
hareketleri yapar. Farklı boyut ve ağırlıktaki nesneleri hedefe atar
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren
hareketleri yapar.
Göstergeleri: Kalemi doğru tutar, kalem kontrolünü
sağlar, çizgileri istenilen nitelikte çizer.
· Sosyal Duygusal Gelişim
Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün
yollarla ifade eder.
Kazanım 10:Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri: Sorumluluk almaya istekli olduğunu
gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
MATERYALLER: Fanus,
taş, kurumuş dal, toprak, büyüteç
SÖZCÜKLER: Toprak
altı, büyüteç, fanus
KAVRAMLAR: Zıtlık;
Canlı-cansız
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen, sınıfın duvarlarına toprak
altında yaşayan hayvanlarla ilgili resimler asar. Çocuklara; “Toprağın altında
neler vardır? Bitkilerin kökleri yerine altında olabilir mi? Toprakta hayvanlar
yaşar mı? Yerin altında gezinti yapabilir miyiz?” şeklinde sorular sorarak
çocukların düşüncelerini dinler. Toprağın altında yaşayan canlılar ilgili
görseller çocuklara gösterilir. Bitkilerin köklerinin toprağın altında olduğu
ve bitkilerin topraktan beslendiği söylenir. Toprak altı gözlemevi yapmak için
dikdörtgen bir fanus hazırlanır. Çocuklarla birlikte fanusun içerisine taşlar,
kurumuş dal, yaprak ve toprak
yerleştirilir. Fanusun üst kısmına köklü bir bitki dikilir. Çocukların ellerine
büyüteçler verilerek fanusta bulunan toprak ve bitkini kökleri incelemeleri
sağlanır. Öğretmen çocuklardan üç tanesini yanına alır. Çocukların görebileceği
şekilde seçtiği çocukları önce aynı yöne bakacak şekilde daha sonra içlerinden
birinin yönünü değiştirerek oturtur. Çocuklarda farklı yöne bakan arkadaşlarını
bulmaları istenir.
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR: Çocukların toprağa dokunma süreleri boyunca
ellerini; göz, kulak, burun, ağız gibi uzuvlarına götürülmemesi öğretmen
tarafından uyarılır.
OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ETKİNLİĞİ: Toprak altında yaşayan canlılar(
köstebek, toprak solucanı, karınca)ile ilgili nokta tamamlama çalışma sayfası
okuma yazma hazırlık etkinliği olarak yapılır.
DEĞERLENDİRME: Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir:
· Toprak altını nasıl gözleriz?
· Toprak altındaki canlıları neden
göremiyoruz?
· Toprak altını büyüteçle incelerken ne
hissettiniz?
· Nokta tamamlama çalışmasını
beğendiniz mi?
AİLE KATILIMI: Ailelerden çocuklarıyla bir çiçek dikmeleri ve okula göndermeleri
istenir.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER: Toprak altı gözlem ile ilgili
öğretmen tarafından hikaye okunabilir.
UYARLAMA: Ortopedik
yetersizliği olan çocuk öğretmen eşliğinden etkinliğe dahil edilir.
EĞİTİM AKIŞI
Güne Başlama Zamanı: Öğretmen, çocukları günaydın diyerek
sınıfta karşılar. Çocukların nasıl hissettikleri sorulur, sohbet edilir. Oyun
merkezine geçilerek oyun oynamaları sağlanır.
Oyun zamanı: Öğrenme merkezlerinde serbest oyun
oynanır.
Kahvaltı- Temizlik: Kahvaltıya geçilmeden önce ve sonra
ellerin yıkanması gerekildiği çocuklara hatırlatılır.
Günü Değerlendirme: Çocuklara; “Toprak altını
incelemeden önce hangi canlıların yaşadığını biliyor muydunuz? Toprak altını
gözlemlemek hoşunuza gitti mi? Daha önce toprak altında yaşayan canlılara hiç bu
kadar yakından baktınız mı? Gibi sorular sorularak öğrenmeleri pekiştirilir.
Eve Gidiş: İlgili hazırlıklar ardından
çocuklarla vedalaşılır.
Genel Değerlendirme
Çocuk Açısından: Çocuklar toprak altı gözlem etkinliğine
severek katıldılar, keyifli vakit geçirdiler nokta tamamlama çalışmasını
başaralı bir şekilde tamamladılar. Program çocukların gelişim alanlarına uygun
olarak hazırlandı. Planlanan etkinlikteki öğrendikleri bilgiler onlara çok
ilginç geldi.
Program Açısından: Çocukların eğlenceli vakit
geçirmeleri ve etkinliğe katılmadaki istekleri doğrusunda sürdürüldü.
Öğretmen Açısından: Planlanan etkinliklerin uygulanması
sırasında çocukların ilgisini çekebilmek ve taze tutabilmek için değişik
materyaller ve görseller kullanılmaya dikkat edildi. Günün sonunda çocuklar
hiçbir sorun ile karşılaşmadan mutlu bir şekilde evlerine gönderildi.
· Çocuklara verilen bardak içindeki
toprak çocukların incelemesi için büyüteç yardımı ile gözlem yapılır.


Yorumlar
Yorum Gönder