AD-SOYAD: FATMA AKÇA
NUMARA:180911117
ÇOCUK GELİŞİMİ(UÖ)
ETKİNLİK PLANI
ETKİNLİK ADI: Toplayıp Çıkaralım
YAŞ
GRUBU (AY): 48-60
AY
ETKİNLİK TÜRÜ:
Drama ve Matematik Etkinlikleri
KAZANIMLAR VE
GÖSTERGELERİ
· BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 4: Nesneleri
sayar.
Göstergeleri: İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.10’a kadar
olan sayılar içerisinde bir sayıdan önce gelen sayıyı söyler.
Kazanım 6: Nesne ya
da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
Göstergeleri: Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
Kazanım 13: Günlük
yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
Göstergeleri: Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir. Gösterilen sembolün
anlamını söyler.
- SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 10:
Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri: Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir. Üstlendiği sorumluluğu
yerine getirir.
· MOTOR GELİŞİM
Kazanım 1: Yer
değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri: Belli bir yüksekliğe zıplar.
Kazanım 4: Küçük kas
kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri: Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
Kazanım 5: Müzik ve
ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri: Bedenini kullanarak ritim çalışması yapar. Müzik ve ritim
eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.
MATERYALLER: Sayı kartları
SÖZCÜKLER: 1-10 Arası rakamlar,
Artı,Eksi
KAVRAMLAR: Çıkarma, Toplama
· ÖĞRENME SÜRECİ:
Öğretmen üzerinde rakamların olduğu iki kâğıdı yan yana koyar ve çocuklardan
birisi gelerek bu iki kâğıttaki rakamların çıkartma işleminin sonucunu ifade
eden kâğıdı bularak yanlarına koyar. Her çocuk için farklı çıkartma işlemleri
yapılır ve tüm çocuklar sırasıyla bu işlemi gerçekleştirir. Ardından çocuklar
üçerli gruplara ayrılır ve yalnızca rakamların yazılı olduğu kâğıtları
çocuklara dağıtılır. Çocuklar kendi içlerinde 1-2-3 şeklinde numaralanırlar. Ardından
birinci çocuk kâğıtlardan bir tanesini seçer ve koyar, ikinci çocuk da bir
kâğıt seçer ve yanına koyar. Üçüncü çocuk ise bu iki rakamın çıkartma işleminin
sonucunu gösteren kâğıdı bulur ve o kâğıtların yanlarına koyar. Bu dönüşümlü
olarak çocukların tümü farkı buluncaya kadar sürdürülür. Etkinlik çocukların
ilgileri doğrultusunda sürdürülür.
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:Drama etkinliği uygulanırken çocukların
birbirlerine çarpışmamaları için çocukların sıklıkla uyarılması ve öğretmenin
çocuklardan dikkatini ayırmaması gereklidir.
DRAMA ETKİNLİĞİ: Öğretmen
bir kağıda eksi, bir kağıda artı işareti çizer. Çocuklar iki gruba ayrılır. Toplama çıkarma işlemini
kavratabilmek için gruplara ayrılan çocuklardan bir grup yere yatış
pozisyonunda kollarını ve bacaklarını düz olacak şekilde karşısına bir çocuk
gelecek şekilde yerlerini alırlar. Diğer grup ayakta öğretmenin komutunu
beklemektedir. Öğretmen kağıtlardan artı işaretin gösterdiğinde ayaktaki
çocuklar yerdeki arkadaşının üzerine artı olacak şekilde uzanır.Öğretmen eksi
dediğinde çocuklar arkadaşlarından ayrılır.Gruplar yer değiştirene kadar devam
eder.
DEĞERLENDİRME: Etkinlik sonunda
çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir:
· Sınıfımızdaki başka hangi materyalleri
kullanarak çıkartma işlemi yapabiliriz?
· Artı-eksi kavramlarını artık kullanabilecek
misiniz?
Etkinlik esnasında neler hissettiniz?
AİLE KATILIMI: Gün
içerisinde öğrenilen kavramlar aile bireyleri ile günlük hayattan örnekler
verilerek bilgilerin pekiştirilmesi sağlanır.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER:
Artı eksi kavramını öğretmenin bir diğer yolu ise; çocukların gruplara
ayrılması bir grubun artı bir grubun eksi olup öğretmenin artı demesi ile
karşılıklı duran çocukların sarılması eksi dendiğinde ise çocukların
birbirinden ayrılması olabilir.
UYARLAMA: Sınıfta özel gereksinimli bir çocuk
bulunuyor ise etkinliği öğrenme süreci, “MEB OÖE Programı Özel Gereksinimli
Çocukları Desteklemede Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar” metnindeki bilgiler
doğrultusunda düzenlenir.
EĞİTİM AKIŞI
Güne Başlama Zamanı: Öğretmen çocukları sınıfta günaydın diyerek
karşılar.
Oyun zamanı: Öğrenme merkezlerinde serbest oyun oynanır.
Kahvaltı- Temizlik: Kahvaltıya geçilmeden önce ve sonra ellerin
yıkanması gerekildiği çocuklara hatırlatılır.
Günü Değerlendirme: “Etkinlik
esnasında neler hissettiniz? Etkinliği tekrar katılmak ister miydiniz? Etkinlikte
öğrendiğiniz bilgileri günlük zamanda kullanacak mısınız?” gibi sorular
yöneltilir ve cevapları dinlenir.
Eve Gidiş: İlgili hazırlıklar ardından çocuklarla
vedalaşılır.
Genel Değerlendirme
Çocuk Açısından: Program çocukların gelişim alanlarına uygun
olarak hazırlandı. Planlanan etkinlikteki öğrendikleri bilgiler onlara çok
ilginç geldi.
Program Açısından: Çocukların eğlenceli vakit geçirmeleri ve
etkinliğe katılmadaki istekleri doğrusunda sürdürüldü.
Öğretmen Açısından: Planlanan etkinliklerin uygulanması sırasında
çocukların ilgisini çekebilmek ve taze tutabilmek için değişik materyaller ve
görseller kullanılmaya dikkat edildi. Günün sonunda çocuklar hiçbir sorun ile
karşılaşmadan mutlu bir şekilde evlerine gönderildi.


Yorumlar
Yorum Gönder