Ana içeriğe atla

Matematik, Drama Bütünleştirilmiş Etkinlik



AD-SOYAD: FATMA AKÇA
NUMARA:180911117
ÇOCUK GELİŞİMİ(UÖ)


                                    ETKİNLİK PLANI

ETKİNLİK ADI: Toplayıp Çıkaralım
YAŞ GRUBU (AY): 48-60 AY
ETKİNLİK TÜRÜ:  Drama ve Matematik Etkinlikleri
   KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
·       BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri: İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.10’a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan önce gelen sayıyı söyler.
Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
Göstergeleri: Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
Kazanım 13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
Göstergeleri: Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir. Gösterilen sembolün anlamını söyler.
  • SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri: Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
·       MOTOR GELİŞİM
Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri: Belli bir yüksekliğe zıplar.
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri: Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri: Bedenini kullanarak ritim çalışması yapar. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.
       MATERYALLER: Sayı kartları
       SÖZCÜKLER: 1-10 Arası rakamlar, Artı,Eksi
     KAVRAMLAR: Çıkarma, Toplama

·   ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen üzerinde rakamların olduğu iki kâğıdı yan yana koyar ve çocuklardan birisi gelerek bu iki kâğıttaki rakamların çıkartma işleminin sonucunu ifade eden kâğıdı bularak yanlarına koyar. Her çocuk için farklı çıkartma işlemleri yapılır ve tüm çocuklar sırasıyla bu işlemi gerçekleştirir. Ardından çocuklar üçerli gruplara ayrılır ve yalnızca rakamların yazılı olduğu kâğıtları çocuklara dağıtılır. Çocuklar kendi içlerinde 1-2-3 şeklinde numaralanırlar. Ardından birinci çocuk kâğıtlardan bir tanesini seçer ve koyar, ikinci çocuk da bir kâğıt seçer ve yanına koyar. Üçüncü çocuk ise bu iki rakamın çıkartma işleminin sonucunu gösteren kâğıdı bulur ve o kâğıtların yanlarına koyar. Bu dönüşümlü olarak çocukların tümü farkı buluncaya kadar sürdürülür. Etkinlik çocukların ilgileri doğrultusunda sürdürülür.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:Drama etkinliği uygulanırken çocukların birbirlerine çarpışmamaları için çocukların sıklıkla uyarılması ve öğretmenin çocuklardan dikkatini ayırmaması gereklidir.

DRAMA ETKİNLİĞİ: Öğretmen bir kağıda eksi, bir kağıda artı işareti çizer. Çocuklar iki gruba ayrılır. Toplama çıkarma işlemini kavratabilmek için gruplara ayrılan çocuklardan bir grup yere yatış pozisyonunda kollarını ve bacaklarını düz olacak şekilde karşısına bir çocuk gelecek şekilde yerlerini alırlar. Diğer grup ayakta öğretmenin komutunu beklemektedir. Öğretmen kağıtlardan artı işaretin gösterdiğinde ayaktaki çocuklar yerdeki arkadaşının üzerine artı olacak şekilde uzanır.Öğretmen eksi dediğinde çocuklar arkadaşlarından ayrılır.Gruplar yer değiştirene kadar devam eder.

DEĞERLENDİRME: Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir:
·   Sınıfımızdaki başka hangi materyalleri kullanarak çıkartma işlemi yapabiliriz?
·   Artı-eksi kavramlarını artık kullanabilecek misiniz?
    Etkinlik esnasında neler hissettiniz?

       AİLE KATILIMI: Gün içerisinde öğrenilen kavramlar aile bireyleri ile günlük hayattan örnekler verilerek bilgilerin pekiştirilmesi sağlanır.

       ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER: Artı eksi kavramını öğretmenin bir diğer yolu ise; çocukların gruplara ayrılması bir grubun artı bir grubun eksi olup öğretmenin artı demesi ile karşılıklı duran çocukların sarılması eksi dendiğinde ise çocukların birbirinden ayrılması olabilir.

       UYARLAMA: Sınıfta özel gereksinimli bir çocuk bulunuyor ise etkinliği öğrenme süreci, “MEB OÖE Programı Özel Gereksinimli Çocukları Desteklemede Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar” metnindeki bilgiler doğrultusunda düzenlenir.
    
             EĞİTİM AKIŞI
Güne Başlama Zamanı: Öğretmen çocukları sınıfta günaydın diyerek karşılar.
Oyun zamanı: Öğrenme merkezlerinde serbest oyun oynanır.
Kahvaltı- Temizlik: Kahvaltıya geçilmeden önce ve sonra ellerin yıkanması gerekildiği çocuklara hatırlatılır.
Günü Değerlendirme: “Etkinlik esnasında neler hissettiniz? Etkinliği tekrar katılmak ister miydiniz? Etkinlikte öğrendiğiniz bilgileri günlük zamanda kullanacak mısınız?” gibi sorular yöneltilir ve cevapları dinlenir.
Eve Gidiş: İlgili hazırlıklar ardından çocuklarla vedalaşılır.
Genel Değerlendirme
Çocuk Açısından: Program çocukların gelişim alanlarına uygun olarak hazırlandı. Planlanan etkinlikteki öğrendikleri bilgiler onlara çok ilginç geldi.
Program Açısından: Çocukların eğlenceli vakit geçirmeleri ve etkinliğe katılmadaki istekleri doğrusunda sürdürüldü.
Öğretmen Açısından: Planlanan etkinliklerin uygulanması sırasında çocukların ilgisini çekebilmek ve taze tutabilmek için değişik materyaller ve görseller kullanılmaya dikkat edildi. Günün sonunda çocuklar hiçbir sorun ile karşılaşmadan mutlu bir şekilde evlerine gönderildi.









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hareket, Sanat Bütünleştirilmiş Etkinlik

           AD-SOYAD:  FATMA AKÇA NUMARA: 180911117 ÇOCUK GELİŞİMİ(UÖ)                                                                                    ETKİNLİK PLANI ETKİNLİK ADI: Büyük-Küçük Yaprak YAŞ GRUBU (AY): 48-60 AY    ETKİNLİK TÜRÜ:  Sanat-Hareket (Bütünleştirilmiş Etkinlik) KAZANIM VE GÖSTEGELER: ·                   Bilişsel Gelişim Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar. Göstergeleri: Nesne/ varlıkları rengine, büyüklüğüne, kullanım amaçlarına göre gruplar. ·                     Motor Gelişim Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Göstergel...

Fen Okuma Yazmaya Hazırlık Etkinlik Planı

AD-SOYAD: FATMA AKÇA NUMARA: 180911117 ÇOCUK GELİŞİMİ(UÖ) ETKİNLİK PLANI ETKİNLİK ADI: “Toprak Altı Gözlem” YAŞ GRUBU: 48-60 Ay ETKİNLİK TÜRÜ: Fen ve Okuma Etkinlikleri KAZANIM VE GÖSTERGELER: ·        Bilişsel Gelişim Kazanım Kazanım 1: Nesne/ durum/ olaya dikkatini verir.   Göstergeleri: Dikkatini çeken nesne/ durum/ olaya yönelik sorular sorar. Kazanım 2: Nesne/ durum/ olayla ilgili tahminde bulunur.   Göstergeleri: Nesne/ durum/ olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)   Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.   Göstergeleri: Nesne/ durum/ olayı bir süre sonra yeniden söyler. ·        Dil Gelişimi Kazanım Kazanım 2: Sesini uygun kullanır.   Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar. ...