Ana içeriğe atla

Müzik ve Türkçe Dil Bütünleştirilmiş Etkinlik



AD-SOYAD: FATMA AKÇA
NUMARA:180911117
ÇOCUK GELİŞİMİ(UÖ)


                        ETKİNLİK PLANI


ETKİNLİK ADI: Her Yerde Kırmızı
YAŞ GRUBU (AY): 48-60 AY
   ETKİNLİK TÜRÜ:  Müzik ve Türkçe Dil Etkinlikleri
KAZANIM VE GÖSTEGELER:
·       Bilişsel Gelişim
Kazanım 1:Nesne/ durum/ olaya dikkatini verir
Göstergeleri: Dikkatini çeken nesne/ durum/ olaya yönelik sorular sorar.
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri: Nesne/ varlığın adını, rengini, kullanım amaçlarını söyler.
Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar. Göstergeleri: Nesne/ varlıkları rengine, büyüklüğüne, kullanım amaçlarına göre gruplar.
Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. Göstergeleri: Nesne/ varlıkların rengini, büyüklüğünü, kullanım amaçlarını, miktarını ayırt eder, karşılaştırır.
Kazanım 9: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.
Göstergeleri: Nesne/ varlıkları büyüklüklerine göre sıralar.
·       Dil Gelişimi
Kazanım 1: Sesleri ayırt eder.
Göstergeleri: Verilen sese benzer sesler çıkarır.
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri: Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler.
Kazanım 8: Dinlediklerini/ izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Dinledikleri/ izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/ izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinlediklerini/ izlediklerini başkalarına anlatır. Dinlediklerini/ izlediklerini drama yoluyla sergiler.

·       Motor Gelişim
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
 Göstergeleri: Malzemeleri yapıştırır. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Malzemeleri kopartır, yırtar. Malzemelere elleriyle şekil verir.
       MATERYALLER: domates, nar, kırmızıbiber
       SÖZCÜKLER: Elma, biber, nar, kırmızı
     KAVRAMLAR: Renk; Kırmızı

ÖĞRENME SÜRECİ
· Öğretmen çocuklar gelmeden önce bir kırmızı köşesi oluşturur. Bu köşeye kırmızı olan varlıklar konur. (elma, domates, kalem,  kırmızıbiber, nar vb.) Çocuklar geldikten sonra onlarla birlikte masanın üzerindeki varlıklar incelenir. (rengi, şekli, ağırlığı)                   
· Masaya farklı renklerde varlıklar konur. Çocukların renklere göre gruplama yapmaları istenir.                                                                       
· Öğretmen eline kırmızı bir elma alır ve kırmızıyla ilgili tekerleme söyler. Tekerleme birkaç defa söylenerek çocuklarla birlikte tekrar edilir.
Kandır candır canandır
Bazen elma bazen bayraktır
Damarlarda dolaşır
Gözü kamaştırır
Kırmızıyı seversin
Ne güzel översin
· Öğretmen eline bir elma maskesi alıp, “Dalda Duran Üç Elma”  çocuk şarkısını söyleyerek çocukların ilgisini çekmeye çalışır.
        Dalda duran üç elma (2)               Sende güzel sende güzel sende güzel koparma (2)
       Al elmanın birisi (2)                        Böyle güzel böyle güzel böyle güzel olur mu? (2)
        Daldan düşen al elma (2)             Söyle güzel söyle güzel söyle güzel kalır mı? (2)
 
     ·       Öğretmen eşliğinde şarkı söylenmeye devam edilir.
DEĞERLENDİRME: Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir:
·    Sınıfımızda bulunan kırmızı malzemeler hangisidir? Kırmızı tekerlemesini söylemek ister misiniz?
·       Kırmızı renkli bir ağaç gördünüz mü?
               ·       Kırmızı renkle ilgili bir hikaye anlatmak ister misiniz?

·       AİLE KATILIM: Öğrenilen renk ile tekerleme evde ebeveynler ile birlikte tekrar edilir, keyifli vakit geçirilmesi ve pekiştirilmesi sağlanmış olur.

·       ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER: Öğretmen,  çocuklar ile birlikte renkleri öğreniyorum şarkısını hep bir ağızdan söyler ve ritme uyum sağlanır.
·     UYARLAMA: Sınıfta özel gereksinimli bir çocuk bulunuyor ise etkinliği öğrenme süreci, “MEB OÖE Programı Özel Gereksinimli Çocukları Desteklemede Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar” metnindeki bilgiler doğrultusunda düzenlenir.



EĞİTİM AKIŞI
Güne Başlama Zamanı: Öğretmen çocukları sınıfta günaydın diyerek karşılar.
Oyun zamanı: Öğrenme merkezlerinde serbest oyun oynanır.
Kahvaltı- Temizlik: Kahvaltıya geçilmeden önce ve sonra ellerin yıkanması gerekildiği çocuklara hatırlatılır.
Günü Değerlendirme: “Etkinlik esnasında neler hissettiniz? Etkinliği tekrar katılmak ister miydiniz? Etkinlikte öğrendiğiniz bilgileri günlük zamanda kullanacak mısınız?” gibi sorular yöneltilir ve cevapları dinlenir.
Eve Gidiş: İlgili hazırlıklar ardından çocuklarla vedalaşılır.
Genel Değerlendirme
Çocuk Açısından: Program çocukların gelişim alanlarına uygun olarak hazırlandı. Planlanan etkinlikteki öğrendikleri bilgiler onlara çok ilginç geldi.
Program Açısından: Çocukların eğlenceli vakit geçirmeleri ve etkinliğe katılmadaki istekleri doğrusunda sürdürüldü.
Öğretmen Açısından: Planlanan etkinliklerin uygulanması sırasında çocukların ilgisini çekebilmek ve taze tutabilmek için değişik materyaller ve görseller kullanılmaya dikkat edildi. Günün sonunda çocuklar hiçbir sorun ile karşılaşmadan mutlu bir şekilde evlerine gönderildi.











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Matematik, Drama Bütünleştirilmiş Etkinlik

AD-SOYAD:  FATMA AKÇA NUMARA: 180911117 ÇOCUK GELİŞİMİ(UÖ)                                     ETKİNLİK PLANI ETKİNLİK ADI: Toplayıp Çıkaralım YAŞ GRUBU (AY): 48-60 AY ETKİNLİK TÜRÜ:   Drama ve Matematik Etkinlikleri    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ ·        BİLİŞSEL GELİŞİM Kazanım 4: Nesneleri sayar. Göstergeleri:  İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.10’a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan önce gelen sayıyı söyler. Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. Göstergeleri:  Nesne/varlıkları birebir eşleştirir. Kazanım 13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır. Göstergeleri:  Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir. Gösterilen sembolün anlamını söyler. SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. Göstergeleri:...

Hareket, Sanat Bütünleştirilmiş Etkinlik

           AD-SOYAD:  FATMA AKÇA NUMARA: 180911117 ÇOCUK GELİŞİMİ(UÖ)                                                                                    ETKİNLİK PLANI ETKİNLİK ADI: Büyük-Küçük Yaprak YAŞ GRUBU (AY): 48-60 AY    ETKİNLİK TÜRÜ:  Sanat-Hareket (Bütünleştirilmiş Etkinlik) KAZANIM VE GÖSTEGELER: ·                   Bilişsel Gelişim Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar. Göstergeleri: Nesne/ varlıkları rengine, büyüklüğüne, kullanım amaçlarına göre gruplar. ·                     Motor Gelişim Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Göstergel...

Fen Okuma Yazmaya Hazırlık Etkinlik Planı

AD-SOYAD: FATMA AKÇA NUMARA: 180911117 ÇOCUK GELİŞİMİ(UÖ) ETKİNLİK PLANI ETKİNLİK ADI: “Toprak Altı Gözlem” YAŞ GRUBU: 48-60 Ay ETKİNLİK TÜRÜ: Fen ve Okuma Etkinlikleri KAZANIM VE GÖSTERGELER: ·        Bilişsel Gelişim Kazanım Kazanım 1: Nesne/ durum/ olaya dikkatini verir.   Göstergeleri: Dikkatini çeken nesne/ durum/ olaya yönelik sorular sorar. Kazanım 2: Nesne/ durum/ olayla ilgili tahminde bulunur.   Göstergeleri: Nesne/ durum/ olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)   Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.   Göstergeleri: Nesne/ durum/ olayı bir süre sonra yeniden söyler. ·        Dil Gelişimi Kazanım Kazanım 2: Sesini uygun kullanır.   Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar. ...