AD-SOYAD: FATMA AKÇA
NUMARA:180911117
ÇOCUK GELİŞİMİ(UÖ)
ETKİNLİK PLANI
ETKİNLİK ADI: Her Yerde Kırmızı
YAŞ GRUBU (AY): 48-60
AY
ETKİNLİK TÜRÜ: Müzik
ve Türkçe Dil Etkinlikleri
KAZANIM
VE GÖSTEGELER:
·
Bilişsel
Gelişim
Kazanım
1:Nesne/ durum/ olaya dikkatini verir
Göstergeleri: Dikkatini
çeken nesne/ durum/ olaya yönelik sorular sorar.
Kazanım
5: Nesne ya da
varlıkları gözlemler.
Göstergeleri: Nesne/ varlığın adını, rengini, kullanım
amaçlarını söyler.
Kazanım
7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar. Göstergeleri: Nesne/ varlıkları rengine, büyüklüğüne, kullanım amaçlarına göre
gruplar.
Kazanım
8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. Göstergeleri: Nesne/ varlıkların rengini, büyüklüğünü, kullanım amaçlarını, miktarını
ayırt eder, karşılaştırır.
Kazanım
9: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.
Göstergeleri: Nesne/ varlıkları büyüklüklerine göre
sıralar.
· Dil Gelişimi
Kazanım 1: Sesleri ayırt eder.
Göstergeleri: Verilen sese benzer sesler
çıkarır.
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:
Konuşmayı
başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında nezaket
sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler.
Kazanım 8: Dinlediklerini/
izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Dinledikleri/ izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/
izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinlediklerini/ izlediklerini
başkalarına anlatır. Dinlediklerini/ izlediklerini drama yoluyla sergiler.
·
Motor Gelişim
Kazanım
4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri: Malzemeleri
yapıştırır. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Malzemeleri kopartır,
yırtar. Malzemelere elleriyle şekil verir.
MATERYALLER: domates, nar, kırmızıbiber
SÖZCÜKLER: Elma, biber, nar, kırmızı
KAVRAMLAR:
Renk; Kırmızı
ÖĞRENME SÜRECİ
· Öğretmen çocuklar gelmeden önce bir kırmızı köşesi
oluşturur. Bu köşeye kırmızı olan varlıklar konur. (elma, domates, kalem, kırmızıbiber, nar vb.) Çocuklar geldikten
sonra onlarla birlikte masanın üzerindeki varlıklar incelenir. (rengi, şekli,
ağırlığı)
· Masaya farklı renklerde varlıklar konur. Çocukların
renklere göre gruplama yapmaları istenir.
· Öğretmen eline kırmızı bir elma alır ve kırmızıyla
ilgili tekerleme söyler. Tekerleme birkaç defa söylenerek çocuklarla birlikte
tekrar edilir.
Kandır candır
canandır
Bazen elma bazen
bayraktır
Damarlarda
dolaşır
Gözü kamaştırır
Kırmızıyı
seversin
Ne güzel översin
· Öğretmen eline bir elma maskesi alıp, “Dalda Duran Üç
Elma” çocuk şarkısını söyleyerek
çocukların ilgisini çekmeye çalışır.
Dalda
duran üç elma (2) Sende
güzel sende güzel sende güzel koparma (2)
Al elmanın birisi (2) Böyle güzel böyle güzel böyle güzel olur mu? (2)
Daldan düşen al elma (2) Söyle güzel söyle güzel söyle güzel kalır mı? (2)
Al elmanın birisi (2) Böyle güzel böyle güzel böyle güzel olur mu? (2)
Daldan düşen al elma (2) Söyle güzel söyle güzel söyle güzel kalır mı? (2)
·
Öğretmen eşliğinde şarkı söylenmeye devam edilir.
DEĞERLENDİRME: Etkinlik sonunda çocuklara
aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir:
· Sınıfımızda bulunan kırmızı malzemeler hangisidir?
Kırmızı tekerlemesini söylemek ister misiniz?
· Kırmızı renkli bir ağaç gördünüz mü?
· Kırmızı renkle ilgili bir hikaye anlatmak ister
misiniz?
· AİLE KATILIM: Öğrenilen renk ile tekerleme evde ebeveynler ile
birlikte tekrar edilir, keyifli vakit geçirilmesi ve pekiştirilmesi sağlanmış
olur.
·
ÖNERİLEN DİĞER
ETKİNLİKLER: Öğretmen,
çocuklar ile birlikte renkleri
öğreniyorum şarkısını hep bir ağızdan söyler ve ritme uyum sağlanır.
· UYARLAMA: Sınıfta özel
gereksinimli bir çocuk bulunuyor ise etkinliği öğrenme süreci, “MEB OÖE
Programı Özel Gereksinimli Çocukları Desteklemede Dikkat Edilmesi Gereken
Noktalar” metnindeki bilgiler doğrultusunda düzenlenir.
EĞİTİM AKIŞI
Güne Başlama
Zamanı: Öğretmen çocukları sınıfta günaydın
diyerek karşılar.
Oyun zamanı:
Öğrenme merkezlerinde serbest oyun
oynanır.
Kahvaltı-
Temizlik: Kahvaltıya geçilmeden önce ve sonra
ellerin yıkanması gerekildiği çocuklara hatırlatılır.
Günü
Değerlendirme: “Etkinlik esnasında neler hissettiniz?
Etkinliği tekrar katılmak ister miydiniz? Etkinlikte öğrendiğiniz bilgileri
günlük zamanda kullanacak mısınız?” gibi sorular yöneltilir ve cevapları
dinlenir.
Eve Gidiş: İlgili hazırlıklar ardından çocuklarla
vedalaşılır.
Genel Değerlendirme
Çocuk
Açısından: Program
çocukların gelişim alanlarına uygun olarak hazırlandı. Planlanan etkinlikteki
öğrendikleri bilgiler onlara çok ilginç geldi.
Program
Açısından: Çocukların
eğlenceli vakit geçirmeleri ve etkinliğe katılmadaki istekleri doğrusunda
sürdürüldü.
Öğretmen
Açısından: Planlanan
etkinliklerin uygulanması sırasında çocukların ilgisini çekebilmek ve taze
tutabilmek için değişik materyaller ve görseller kullanılmaya dikkat edildi.
Günün sonunda çocuklar hiçbir sorun ile karşılaşmadan mutlu bir şekilde
evlerine gönderildi.


Yorumlar
Yorum Gönder